Over SKRS / Wens of klacht Wens of klacht?Bent u het ergens niet mee eens? Dat kan. Wij staan open voor uw kijk op de situatie, dus vernemen graag uw klacht of wens. Samen kunnen we dan komen tot de beste opvang voor uw kind.
Maak uw klacht of wens kenbaar bij SKRSBij SKRS streven we naar openheid binnen de organisatie: een open houding met een luisterend oor voor uw klacht of wens. Wij hopen dat als er ongenoegen van uw kant zijn, u zich uitgenodigd voelt om hier direct met de betreffende persoon of diens leidinggevende over te praten. Als u uw wens of klacht liever schriftelijk aan ons kenbaar maakt, kunt u het formulier klachten en wensen van ouders invullen. Deze kunt u opsturen naar info@skrs.nl of inleveren bij de receptie bij het Centraal Bureau. De aard van uw klacht kan betrekking hebben op gedrag van een medewerker jegens u als ouder. Het kan gaan over het handelen of nalaten van handelen. Het gaat daarbij altijd om persoonlijk nadeel voor u of uw kind. Ook is het mogelijk dat u een klacht heeft over uw overeenkomst met SKRS. Na het indienen van uw klacht ontvangt u binnen één werkweek een reactie van ons. Wij onderzoeken uw klacht zorgvuldig. En tijdens de behandeling van uw klacht houden we u zo veel mogelijk op de hoogte van de voortgang hiervan. We streven ernaar om uw klacht zo spoedig mogelijk, doch binnen zes weken af te handelen. U ontvangt van ons een schriftelijk beargumenteerd oordeel op de klacht. Hierin leest u ook een concrete termijn waarbinnen eventuele maatregelen worden gerealiseerd. Wacht niet te lang: een gesprek in een vroeg stadium kan veel ongenoegen voorkomen.
Geschillencommissie KinderopvangOok is het mogelijk om een klacht aan een extern bureau, de Geschillencommissie Kinderopvang, kenbaar te maken. Alle kinderopvangorganisaties dienen aangesloten te zijn bij deze geschillencommissie, zodat het indienen van een klacht overal op dezelfde wijze gebeurt. Het bijbehorende Klachtenloket kinderopvang is te bereiken voor informatie, advies, klachten en geschilafhandeling. U kunt een klacht indienen als u of uw kind nadeel ondervindt door de werkwijze van SKRS of door het gedrag van de medewerkers. De klacht kan betrekking hebben op het handelen of nalaten van handelen. Het gaat daarbij altijd om persoonlijk nadeel voor u of uw kind. Als ouder komt u voor externe afhandeling in eerste instantie terecht bij het Klachtenloket Kinderopvang. Het klachtenloket kan telefonisch bemiddelen tussen u en SKRS, of een onafhankelijke, externe mediator inschakelen. Wanneer dit niet leidt tot een oplossing, kunt u een klacht indienen bij de Geschillencommissie Kinderopvang. Wij vertrouwen erop dat de Geschillencommissie Kinderopvang bijdraagt tot een zo objectief mogelijke beoordeling van de behoorlijkheid van gedragingen van onze organisatie. | In 2023 zijn er over al onze locaties geen klachten ingediend bij de Geschillencommissie Kinderopvang. Hierover hebben we een brief ontvangen en het Certificaat Klachtenvrij 2023 ontvangen. (zie hierboven) |
|
Stichting Kinderopvang Regio SchagenLauriestraat 42, 1741 CK, Schagen | |||
Over SKRS | Opvangmogelijkheden | Inloggen | Contact en vragen
|